Här finns tips och guider för Ubuntu.

lördag 4 juli 2009

Demonstration av framtida bloggfunktion

Jag skrev tidigare om en applikation som jag jobbat med. Jag har fått massor av hjälp och idagsläget så fungerar det hela precis som det är tänkt. Stora credits till Viktor Lindgren som hjälpt mig med Firefox och kodning.
Här är en video som visar hur det kommer fungera framöver.



Jag har fått en del kommentarer om säkerheten och riskerna. Jag har kollat på detta och så här fungerar det hela.

När du klickar på en länk så som i videon ovanför kommer ett skript att laddas ner och köras. Detta skript ligger på en ftp som jag använder för bloggen. Om någon lyckas knäcka lösenordet för min blogg samt lösenordet för ftp:n skulle någon kunna köra skadlig kod på datorn. Risken för detta är obefintlig.
Jag har även planer på att signera varje inlägg med PGP för att öka säkerheten ytterligare.

4 kommentarer:

Johan sa...

Famous last words: "Risken för detta är obefintlig."

Jag tycker ändå att detta är en kanonide!

Girgoo sa...

Idag har jag kodat en hel del på denna applikationen. Det är en bit ifrån det bossieman visade upp. Jag tycker han verkar lite väl ivrig att vissa upp detta innan en beta har släpps.

Det blir roligare att demonstrera allt på en gång sedan när allt funkar som det ska. Men nu har ni iaf fått er en förhandstitt.

Vi behöver fortfarande hjälp med namn på applikationen.

Bossieman sa...

@Girgoo

Helt sant. Bättre att vänta tills en beta är klar.
MVH
Bossieman

ufsweden sa...

Vet faktiskt inte ifall det här kommer behövas så mycket?